Klachten

Bij SharedCare geloven we in openheid en oprechte communicatie. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat jij tevreden bent over de gastouder en over onze dienstverlening. Merk je dat iets niet goed voelt of beter kan? Laat het ons weten — we waarderen dat enorm.

Tijdens het jaarlijkse evaluatiegesprek staan we stil bij jouw ervaringen en wat er anders of beter kan. Dat helpt ons om gastouders goed te begeleiden en om nog beter aan te sluiten op dat wat jij en je kind nodig hebben.

Heb je een vraag of zorg over de gastouder? Natuurlijk staan we voor je klaar maar we moedigen ouders daarna altijd aan om dat eerst samen met de gastouder te bespreken. Lukt het niet om eruit te komen, dan plannen we snel een gesprek waarin iedereen wordt gehoord, met als doel: herstel van vertrouwen en een fijne samenwerking. Ons doel is en blijft: een goede samenwerking tussen jou en de gastouder, in het belang van je kind.

Lees hier de informatie over de Interne klachtenregeling van Gastouderbureau SharedCare en lees hier de informatie over de klachtenregeling van het Klachtenloket Kinderopvang of download hun folder.

Ook in 2024 waren wij klachtenvrij.                             Klachten vrij         

 

Externe klachtenbehandeling

Ben je niet tevreden over hoe het gastouderbureau de klacht heeft afgehandeld dan kun je de klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Kinderopvang. Een medewerker van het Klachtenloket zal je klacht proberen op te lossen. Als dit niet lukt dan kan de medewerker je adviseren de klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Je klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt het geschil en partijen ontvangen een bindende uitspraak. Dat betekent dat beide partijen de uitspraak moeten nakomen en dat hoger beroep tegen de uitspraak niet mogelijk is. Je kunt bij een klacht over het gastouderbureau ook altijd direct naar de geschillencommissie stappen. Meer informatie hierover vind je op: Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen.

De oudercommissie en de ouders kunnen een klacht indienen bij het Klachtenloket Kinderopvang als: 

  1. gastouderbureau SharedCare niet binnen 6 weken heeft gereageerd op een schriftelijke klacht. Ook als de ouders en het gastouderbureau het niet binnen 6 weken eens zijn over de afhandeling van de klacht kun je de klacht indienen bij het klachtenloket kinderopvang.
  2. De oudercommissie kan eveneens een klacht indienen bij de geschillencommissie. Download hier de verkorte procedure van de Geschillencommissie  en lees hier de wijze waarop de ouders c.q. oudercommissie een geschil kan indienen bij de Geschillencommissie.